fredag 25 juni 2010

Glad midsommar!!!


Oj, nu var det 3 dagar sen jag skrev här sist - det är nog rekord för min blogg...
Jag lovar och svär att jag aldrig ska göra så här mot er igen ;-)
eller förresten, ni kanske inte ens har saknat mig :-(

Hur som helst, idag är det midsommarafton och tro det eller ej; SOLEN SKINER OCH HIMLEN ÄR BLÅ!!! Visserligen skymtar några moln där uppe, men förhoppningsvis drar de förbi och ger oss en midsommarafton utan regn, för en gång skull.
Idag ska vi fira med en annan barnfamilj (Hami och Susanne, och deras barn Leia och Ivan), samt Hamis syster Maria och hennes kille, Hamis mamma samt Susannes mamma.
Vi ska inleda firandet med sill och potatis, sedan klär vi midsommarstången och dansar lite och på kvällen drar vi igång grillen. Däremellan slinker det nog ner en och annan bit jordgubbstårta också, för Hami fyller år idag... Grattis!!!

Som ni kanske förstår så går det åt helvete med min diet, och ärligt talat så hade jag inte kunnat bry mig mindre... Jag har verkligen noll motivation och engagemang för tillfället, och tänker inte förstöra en hel sommar p ga ångest över min vikt.
Herregud, jag är frisk och min familj är frisk! Det är det enda som betyder något i nuläget... Min tid kommer... (hmm, bra undanflykt!)

Nej, nu har jag faktiskt inte tid att sitta här och häcka framför datorn längre; det är dags att hoppa in i duschen och sen försöka fixa till sig lite. Efter det bär det av till Ica Maxi, och sen är det som sagt dags för fest.

Ha en jättefin midsommar allihopa!!!

Inga kommentarer: