onsdag 13 maj 2009

Varma mackor

Kolla in min goda kvällsmat: varma mackor med champinjonstuvning... 
Består av 2 rostebröd (2p), 1 tsk Lätta (1p), champinjonstuvning gjord på svamp, kryddor och Milda mini 4% (1,5p) och 1 dl riven mozarellaost (3p). Till detta en grönsallad och fefferoni.

Innan jag åkte hemifrån åt jag en limpskiva med 3 msk minikeso (1,5p), till frukost på jobbet blev det ett nybakt bröd från vårt bageri med Lätta, gurka, tomat och paprika och ett kokt ägg (6p), till middag åt jag 2 potatisar, 1 quornkorv, champinjonsås och gröna ärter (5p). 
Sammanlagt 20 points.

Imorgon är det förskolans dag och då ska Alva vara en blomma - det ska bli så himla kul att få gå och se deras föreställning. De har haft bondgårdens djur som tema den här terminen, så föreställningen ska handla om djur. Men de minsta får vara blommor...

Idag hade jag medarbetarsamtal efter jobbet, och efter det pratade jag med tjejen som har miljöansvaret på vårt jobb. Hon vill ju delegera över den tjänsten till mig, så jag fick lite inblick i vad det skulle innebära om jag väljer att acceptera erbjudandet. Jag är faktiskt sugen...

Nej, nu somnar jag snart så jag ska lägga mig tillrätta här i soffan och läsa lite i min Mama-tidning. Ha det bra allihopa, så hörs vi vidare imorgon!




Inga kommentarer: