söndag 3 maj 2009

Min bil är förstörd...

Igår kväll när vi kom hem skulle M åka in till Skövde och hämta 3 kompisar som vi hade bjudit hit på lite grillning, och när han precis har hämtat upp dem och börjar köra iväg, kommer det en mopedist i hög fart från höger och kör rätt in i min bil... Det small till hur högt som helst och hela bilen lyfte sig från marken och när de gick ur för att kolla vad det var som hade hänt (det gick så fort att ingen såg moppen över huvud taget) så låg mopedisten helt stilla på vägen, så de trodde att han var död... Fatta vilken panikkänsla! Det strömmade dit folk och grannar ringde polis och ambulans, men som tur var så vaknade han till och kunde t o m ställa sig upp själv. Usch, jag är glad att jag inte var med i bilen! Eller Alva! Som tur är så var det inte M:s fel att det hände, utan allt ansvar låg på han som körde mopeden, men ändå... Vilken skräckupplevelse!

Igår åt jag 2 points för mycket, men det är verkligen ingenting som jag grämer mig över. Vi var ju ute hela dagen och var ständigt i rörelse, så det känns jättebra med maten. 
Till frukost åt jag mina 2 Fröig med Lätta, minikeso och körsbärstomater (4,5p), till lunch åt jag ostsmörgåsen ni såg på bilderna från igår (ca 6p) och på kvällen grillade vi och då åt jag 1 quornkorv (2p), 1 grovt korvbröd (1,5p), 1 grillfilé (2,5p), 1 dl potatissallad (3,5p), grönsallad med fetaost (1p) och 1 dl chips (2p). Chipsen var jag bara tvungen att smaka på för det var en ny sort som precis hade kommit ut i butiken: OLW sourcream och sweet chili - goda!

Nu ska jag gå ner och äta frukost, och när vi är klara med det ska vi åka på utflykt idag igen. 
I helgen har de ett evengemang med konstutställningar och lite andra kulturella grejer i trakten kring Kinnekulle, så vi ska åka en liten runda och kolla på riddare, medeltidstempel, vikingaskepp m m.
Jag håller er uppdaterade under dagen - hejdå så länge!

 

1 kommentar:

Helen sa...

men fy va otäck.. vi har varit med om samma sak.. då var det en drogpåverkad utan bromsar på mopeden som körde mot rött in i siden vid mig som satt på passagerar sidan.. fy de var läskigt..
kram