måndag 4 maj 2009

God morgon!


Ställde mig precis på vågen och den visade -0,9 kg, så jag är NÖJD! Speciellt eftersom jag har ägglossning också och känner mig svullen som en ko - trodde nästan att vågen skulle visa ett plus... Hemska tanke!
Åh, nu måste jag ju minska ner en points också... ha ha ha... vad härligt att vikten inte börjar på en 7:a längre! Idag väger jag 69,1 kg - jippie!!! Det går framåt...

Förresten, hur hade ni räknat här: imorse åt jag smörgåsarna som ni ser på bilden (Det Goda: osötat rågbröd med solroskärnor) och när jag räknade ut pointsen med hjälp av kalkylatorn fick jag det till att bröden är 1,5 p/st, medan det i butiksguiden står att rågbröd med hela kärnor ska räknas som 1p/st... 
Hmm, jag går nog efter kalkylatorn och räknar de som 1,5 p/st, men vad dumt det blir när det står mellan två alternativ... 
Hur som helst, frukosten idag blev 4,5 points och nu är det dags att åka till dagis och jobb. Bye bye!

1 kommentar:

Helen sa...

HÄRLIGT!! STORT GRATTIS TILL DITT FINA MINUS!!! härligt att komma ner under 70..
jag skulle ha räknat som du med kalkylatorn..
kram