torsdag 28 maj 2009

Dålig dag idag igen...

Idag har jag syndat igen, men nu har jag i alla fall gjort det medvetet och inte drabbats av nåt okontrollerat ha-begär med efterföljande ångest... Redan när jag vaknade imorse bestämde jag mig för att jag skulle få äta vad jag ville under dagen och skita i att räkna points, och även om jag är mätt och belåten och har ätit gott, så kan jag ju inte påstå att det känns helt okej. 
Även om man själv väljer vad man vill äta och gör det, så känner man sig ju som en dålig människa efteråt. 
Jag tror att det är det som är det jobbigaste med att vara tjock - samtidigt som man mår bra för att man då och då äter gott och njuter av det, så mår man ju dåligt över att man inte kan äta i normala mängder. Om jag t ex öppnar en påse med kanelgifflar så nöjer jag mig ju inte bara med en bulle, utan då kan jag äta 5 - 6 stycken och ändå ursäkta det med någon dålig förklaring... 
Och så är det med allt! 
Och jag är så jävla trött på det! Samtidigt som jag är så jävla trött på att vara tjock! Och samtidigt som jag är så jävla trött på att hela tiden behöva tänka på vad jag äter! Vad faan, kan jag inte bara få äta choklad när jag känner för det, och ändå gå ner i vikt... Nej, självklart inte, men vad faan... Jag blir så trött! På mig själv och på mina negativa tankar! Och på mina valkar runt magen! Och på mina feta lår! Och på allt annat som bekymrar mig i livet...

Imorgon ska jag i alla fall dränka alla mina sorger och bekymmer i sprit, för då blir det utgång med några jobbarkompisar och det ska bli så himla kul! Vi ska träffas klockan 18.00 och käka tacobuffé och sen drar vi vidare ut på krogen...
Håll i hatten, Skövde! 

1 kommentar:

Helen sa...

ah men va skönt att ha den känslan... men du är ingen looser heller.. vi är bara människor.. kram kram kram