lördag 9 maj 2009

Lördagsfrukost


Vaniljyoghurt med K-special och färska jordgubbar, och ett osötat solrosbröd med Lätta, gurka och tomat = 4 points.

Snart ska vi dra iväg en sväng till Axvalla marknad och strosa runt lite, och jag ska nog köpa lite roliga muffinsformar. Såg att de hade jättefina när vi var på marknaden i Mariestad, och det brukar ju vara samma knallar som åker land och rike runt.

Och senare idag ska jag jobba: klockan 14.00 - 22.15. 
Trivs jättebra på mitt jobb och tycker aldrig att det är tråkigt att åka dit, men just stängningar får jag lite ångest av... Tycker att det är lite tråkigt och stressigt att jobba själv...

MEN, jag glömde ju berätta vad jag fick reda på igår... ÅRETS ROLIGASTE NYHET!!! 
För några veckor sen kom vi på tredje plats i en Kenotävling, och priset var en tredagarskonferens (Svenska spel) för 1 person på Gotland sista helgen i augusti. Jag insåg ju att mina chanser att få åka var ganska små i och med att jag fick åka på kursen i Göteborg nyss, MEN igår fick jag reda på att 2 personer som var prioriterade att åka före mig hade tackat nej, så jag får åka!!!!!!!!!!!
Vi ska bo på ett jättefint hotell mitt i centrala Visby, och kurserna varvas med god mat och små dagsutflykter. Jag är så lycklig!!!

1 kommentar:

Helen sa...

den frukosten såg jättesmaskig ut.. mums...
härligt att ha ett jobb man verkligen trivs med.. samma lika här... men är du helt själv när du stänger kl 22.15? låter lite läskigt det.. för visst jobbar du på ica? eller är jag helt ute å cyklar nu??
stort grattis.. va kul att få åka.. stor kram å pepp