torsdag 14 maj 2009

Förskolans dag


Idag har vi "firat" förskolans dag, och Alvas dagis hade ett teaterframträdande på Aspö gård - Alva var en blomma! Tyvärr var det iskallt ute, men vi hann ändå med att stanna kvar en stund efteråt och ha picknick - jag åt 1 kanelgiffel (1,5p) och 1 Brago choklad (ca 1p). Två kex är 1,5p så jag räknar ett kex som 1p idag - hellre att räkna för mycket än för lite...
Till frukost åt jag 2 smörgåsar med Lätta, sallad, gurka, tomat och ett kokt ägg (6p) och till lunch åt jag en Felix fullkornspaj med grönsaker (7p) och en påse minimorötter.
Utöver maten har jag käkat 3 äpplen idag och druckit Cola zero (såklart!)

1 kommentar:

Helen sa...

va roligt dom hade fixat.. vi firade inget tyvärr.. vara bara jag som ville så det blev inget.. om 6 andra inte vill är det svårt att få till det med 40 ungar.. kram