fredag 1 maj 2009

Jag HATAR att vara fattig...

Har precis betalat in mina räkningar och inser att jag är fattig som en kyrkråtta... Jag har lite mer än 3000 kronor kvar, och då ska 5000 av dem läggas undan... Hmm, inser ni också att den här ekvationen inte går ihop? Jag har alltså fått 5000 kronor av "farsan" som jag ska spara till något roligt, men vart är de pengarna? Jag ligger redan 2000 kronor back, och månaden har precis börjat... Som tur är jobbade jag hela påskhelgen med alla röda dagar så jag har en bra månadslön nästa månad, men ändå... Och idag jobbade jag från kl 05.00 till 16.00, så det ger också bra med pengar!

Tidigare idag blev jag så vansinnigt sugen på chips, så jag bestämde mig redan på jobbet att jag skulle unna mig en "ätar-dag" idag. Jag var jätteduktig ända tills jag kom hem, men sen spårade det ur rejält: en hamburgare med extra ost, sourcream-potatisklyftor, en negerboll, lakritsglass, en burk Coca Cola och chips (dock väldigt lite chips, för det var inte så gott som jag hade inbillat mig). 
Jag har ingen ångest för allt jag har ätit, däremot känns det jävligt onödigt! Dels var det inte så gott som jag hade föreställt mig och dels mår man ju skit i kroppen efteråt. Det enda positiva är väl att jag är ännu mer taggad att fortsätta med mitt nyttiga liv imorgon...

Nu är klockan strax efter tio och jag tänkte faktiskt gå upp och lägga mig. Imorse ringde väckarklockan 04.00 och jag känner mig helt slutkörd...
Vi hörs imorgon! 

Inga kommentarer: