torsdag 2 april 2009

Underbart väder!


Solen skiner, det är vår i luften och Alva älskar att vara ute och cykla! M är inne och dammsuger (!), och han är nog lite ledsen på mig just nu - jag berättade precis att det här med att bo på landet nog inte är riktigt min grej. Alltså, det funkar okej att bo här, men det är inte JAG och jag saknar människorna och farten och fläkten som är när man bor mer centralt. Som jag förklarade för M förut; om det exempelvis hände honom nånting eller om vi gick isär, så skulle jag ju flytta härifrån direkt! Och det säger ju en hel del, bl a att jag inte lever mitt liv som jag vill leva... M tycker att jag kan "offra" mig lite för hans skull, för han har ju bott i lägenhet med mig i flera år, men det känns inte heller rätt... Han säger att han bor kvar här om jag flyttar...jaha?! Så om jag flyttar blir jag singel också... Förvirringen är total och jag vet inte vad jag vill med mitt liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni en sjö precis vid huset? Det ser så vackert ut på kortet :) Där man ser vattnet i bakgrunden :)
Hoppas att det lösre sig för er
Kram

Helen sa...

åh va lessen jag blir för din skull.. förstår om det är förvirrande.. å jag som var så glad för dig då du lät så uppåt...
men det kan inte vara lätt att ni känner så olika.. kanske ge det lite mer tid... eller.. du ska ju inte ge upp det du vill ha för att kunna leva som du vill heller... ibland får man ge upp lite å kompromissa men man måste ju kunna trivas med hur man bor....
kram kram å trevlig helg gumman.. hoppas ni kommer på nån lösning...