onsdag 29 april 2009

Förgäves...

Här gör man sig till och ställer sig och gör iordning hasselbackspotatis, quornfilé och wokgrönsaker (broccoli, sockerärtor, sparris och spenat) för att "fira" att M kommer hem från sin 3-dagarskurs i Göteborg och har klarat slutprovet, och när det är 20 minuter kvar på potatisen ringer han och säger att han har missat tåget och inte kommer hem förrän efter klockan tio...

Hur som helst, potatisen delade jag på mitten innan jag skivade den och sen penslade jag på en smör- och kryddblandning, så jag räknar med 3 points för mina 2 potatisar. Quornfilén är 1 point och grönsakerna är 0,5 points, men i och med att jag stekte allt i lite margarin så plussar jag på 1 point för det - sammanlagt får jag det hela till 5,5 points. Och jag slutar alltså på 20,5 points idag. Och 6580 steg...

1 kommentar:

Helen sa...

åh så gott det såg ut.. men va synd att det blev tok då... kram