tisdag 28 april 2009

Ha ha... - 0,5 kg till...

Igår morse när jag vägde mig kände jag mig lite pluffsig, och trots att jag VET att man bara ska väga sig en gång i veckan så kunde jag inte låta bli att trippa ner på tå till källaren och väga mig idag igen... Och nu visade vågen på 70 kg!!!
Det känns sååå bra! Jag är fortfarande så himla taggad och jag är verkligen inte godissugen över huvud taget. Jag brottas inte med hungerskänslor heller, utan tycker bara att det flyter på liksom... Det är ju precis så här det ska kännas! 

Klockan 13 idag ska jag till kuratorn igen och det ska bli skönt att få komma till henne och ventilera lite. Jag gjorde min hemuppgift i sängen igår när jag nattade Alva, och jag hoppas att hon är nöjd med vad jag har skrivit. Min kurator går ju en utbildning i KBT, så förra gången videofilmade hon vårat besök och gör det troligtvis idag igen. Men jag tycker att det går bra ändå! Herregud, jag blir ju filmad konstant av övervakningskamerorna på Maxi varje dag, och sen har jag läst teckenspråk också, och då jobbade vi också framför kameror varje lektion.

Nu ska jag fixa iordning lite frukost: det blir nog 2 Fröig med Lätta och ett kokt ägg idag (6p). Och en kopp kaffe förståss :-) 

1 kommentar:

Helen sa...

härligt.. å va skönt att kunna tappa utan att motionera.. jag måste göra det jag annars händer knappt nåt.. får se vad vågen säger på fredag..
jag ska till en kompis i helgen å då blir det lite öl.. så då visar väl vågen ett plus nästa vecka tänker jag.. hmm...
hoppas det gick bra hos kuratorn idag.. kram kram