onsdag 15 april 2009

Hemma igen...

Tyvärr slank det ner en kanelbulle till kaffet, men det känns okej ändå :-)
På väg till Skövde stannade vi till vid Coop och handlade lite; jag blev så vansinnigt sugen på en grov, osötad smörgås med kokt ägg och avokado... mmm... Men jag ska hålla tillbaka för frestelsen och inte äta den ikväll i alla fall, för klockan är ju snart nio.
M har gått upp och håller på och nattar Alva, och jag sitter här nere vid köksbordet och surfar runt lite. 
Kollar efter lägenheter, men har inte hittat nån än. Jag var ju och tittade på en igår, men den kändes inte 100%, så jag avvaktar lite. Såg en annons på Blocket nyss om en 2:a mitt i centrala stan för 4120 kronor, så jag får se om jag ringer på den imorgon.

Det gick bra hos kuratorn igår, förresten. Jag fick en hemuppgift till nästa gång: att skriva ner hur mitt liv ser ut idag och vad som är bra/dåligt med det, och skriva ner hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden. Jag förvarnade henne att hon har en roman att vänta, för när jag väl sätter igång att skriva kan jag knappt hejda mig...

Och jag måste verkligen bli bättre med min motion! Idag stannade stegräknaren på lite mer än 5000 steg, och det är ju under all kritik. Det värsta är bara att jag varken har ork, tid eller motivation att ge mig ut på promenader...

1 kommentar:

Helen sa...

va skönt att det gick bra hos kuratorn.. å det är väl bra om du skriver av dig rejält...
du fixar motionen när du orkar.. bara maten gör att du kommer tappa ändå vännen... lovar...
kram kram