måndag 27 april 2009

Middagsdags!


Nu ikväll har jag och Alva ätit spagetti och quornfärssås till middag, och jag stannar på 18 points idag. Frukosten har jag ju redan redogjort för, till lunch åt jag två wraps med grönsallad (7p), under dagen har jag ätit 3 äpplen och druckit Cola zero, och middagen nu ikväll "kostade" 5 points. Nu sitter jag och Alva i soffan, har myskväll, tittar på teven och käkar äppelklyftor. Imorgon ska jag till kuratorn igen, och det slog mig just att jag inte har gjort min hemläxa än: beskriva hur mitt liv ser ut idag och vad som är bra resp. dåligt med det, och förklara hur jag vill att mitt liv ska se ut... Tidigare idag var Alva på 3-årskontroll, och det gick jättebra! Hon låg lite över sin viktkurva (brås på sin mamma?!), men hon följde sin längdkurva och pratade som en 4-åring. Hon var 95 cm lång och vägde strax över 17 kg... Nu ska jag ringa brorsan och fråga om han kan vara barnvakt imorgon. Hej så länge!

Inga kommentarer: