tisdag 28 april 2009

Kvällsmaten:

Dagens pointsantal stannar på 18,5 och trots att jag inte har ätit världens bästa mat så är jag nöjd. 
Till frukost blev det smörgås och kokt ägg för 6 points, till mellanmål tuggade jag i mig 2 äpplen, till middag blev det spagetti (4p) och stekt sojakorv och champinjoner (4p) och nu till kvällsmat åt jag 2 knäckemackor med Lätta, minikeso, 1/2 avokado och påskmust light (4,5p).
Stegräknaren stannade som vanligt på alldeles för få steg, men sånt är livet... Just nu är jag mest fokuserad på att det ska funka med maten, och det tycker jag att det gör.

Nej, nu är klockan strax efter åtta och det är dags att förbereda Alva för sängen... I och för sig sov hon middag väldigt sent idag, så jag befarar att hon inte kommer att somna än på länge... 

Hur som helst, på tal om något helt annat så köpte jag förra numret av Må bra men hade inte hunnit läsa den förrän imorse, och då fick man ett erbjudande om att gå med i deras Lättviktar-klubb gratis i 1 månad. Sagt och gjort, imorse registrerade jag mig där och om det är någon mer som är intresserad så har ni erbjudande-koden här: 311rudk. Gå in på www.mabra.com och skriv in koden i rutan där det står: "Har du fått ett erbjudande?" (Obs: registrera er innan 30/4). Jag ska inte följa deras program, för jag är nöjd med Viktväktarna, men man kan ju alltid ta del av lite tips och idéer och recept...

Inga kommentarer: