måndag 10 november 2008

Vi tackade nej till huset.

Och det känns så himla rätt! M blev jättebesviken, men jag förklarade hur jag kände det, och jag skulle inte ha klarat av att bo där ute! Däremot har vi fått ett svar på vår annons från en man som har två hus till uthyrning, så jag har precis skickat iväg ett mail till honom och hoppas att han svarar på det snart. Sen är det en kompis till en kompis som har ett hus också, så henne ska jag prata med imorgon. Åh, jag hoppas så innerligt att något av husen passar oss och att de gillar oss!

Jag börjar bli förkyld! Jag har haft jätteont i halsen i två dagar, plus att jag har fått förkylningsblåsor på tungan och en ögoninfektion. Men jag går nog till jobbet imorgon i alla fall, för jag har så svårt för att vara hemma om jag inte är typ dödssjuk. Och imorgon eftermiddag ska vi hem till mamma och fira min födelsedag också, och käka tacos och sen tårta. Mysigt! Man har liksom inte tid att vara sjuk, känns det som...

Nej, nu börjar Alva bli gnällig, så det är nog dags att gå och lägga henne. Jag skriver och berättar vidare om hur det har gått med husen så fort jag vet något mer...

1 kommentar:

Helen sa...

förstår om han blev besviken men skönt ändå att du fick din vilja igenom för det kommer ju fler tillfällen.. å va spännande att ni har fler på gång redan nu..
jobbigt att inte vara kry,.. hoppas det känns bättre imorrn... ser fram emot en uppdatering om husen.. kram kram