fredag 28 november 2008

Filmtajm...

Den här filmen ska jag kolla på nu - är det någon som har sett den? 
M kollade på den för några veckor sedan och sa att den var ganska bra, så jag hoppas att jag tycker om den. Det var så länge sen jag såg en RIKTIGT BRA film - den senaste jag såg var Sex and the city, och den var sådär. Jag har ju inte följt serien innan på tv, så jag var inte jätteinsatt i karaktärerna, men den var helt okej.

Hoppas bara att Alva somnar snart! Hon ligger här i sängen bredvid mig och tjatar konstant... Jag fattar inte att det har blivit så svårt att få henne att somna - förut nattade vi henne på typ 10 minuter, men nu tar det skitlång tid. Det kanske är dags att ta bort vilostunden på dagis snart... Jag pratade lite med hennes fröken förut, och vi bestämde att vi ska försöka få henne att sluta med blöjor också. Jag vet inte riktigt hur gammal man brukar vara när man slutar med blöja, men hon blir ju 3 år i april, så det är väl dags nu. Här hemma går hon ju alltid utan blöja, och kissar på pottan när hon blir kissenödig. Hon bajsar i och för sig inte på pottan än, men hon bajsar ju inte på sig utan säger till när det är dags, och då får hon en blöja. Tänk vad skönt det blir sen när man slipper tänka på alla bajsblöjor...

Imorgon kommer min pappa, farmor och farbror hit från M-stad och hälsar på, och så ska jag, Alva och brorsan gå och julshoppa lite med dem på stan. Claes Ohlsson har precis öppnat här i stan, så dit får man väl gå en sväng och kika lite...och Media Markt... Det ska bli kul, faktiskt!

Nej, nu ska jag sluta tjata och sätta på filmen - betyg kommer senare!

1 kommentar:

Helen sa...

Leo slutade med blöja på dagen vid 3 tror jag.. måste kolla upp.. men han bajsade i blöja tills i somras.. då gjorde vi en bajsbok å det funkade bra.. gjorde en nappbok nu å det tog 2 dagar sen var den borta.... Leo gillade aldrig pottan utan det var toan som gällde...
hoppas du får en mysig dag imorrn kram