lördag 8 november 2008

Min födelsedag...

...blev jättelyckad, men nu är jag sååå trött och såååå sockerspeedad! M köpte en sån här Ipod Nano 16 GB till mig - han är helt galen! 
Sen fick jag 700 kronor, lotter (som jag vann 75 kr på), 2 gröna växter, ett par jättemysiga och gosiga strumpor och 2 lila duschhanddukar. Mamma och brorsan träffar jag på tisdag och firar, men jag fick mammas present redan idag: en jättefin väggljusstake från Partylite som kostar 499 kronor. Åh, den är sååå fin!

Jag TROR att jag och M har kommit fram till en lösning: vi behåller lägenheten för att vara på den säkra sidan och för att Alva ska kunna gå kvar på sitt dagis, och så testar vi att bo ett tag i huset. Känns det skitbra kan jag tänka mig att flytta dit, men annars vill jag ha kvar lägenheten så att man vet att man kan bo kvar här. Och skulle jag och M bråka eller om man av någon anledning vill vara kvar i stan, så kan man ju bo en natt eller två i lägenheten.
Gör vi så här så känner jag att jag har kompromissat så pass mycket som jag kan, men efter det här är gränsen nådd! Jag säger inte upp lägenheten eller byter dagis till Alva utan att vara säker till 100%, och det är jag INTE i dagsläget!

Nej, nu är klockan 21, och det är dags att natta Alva. Hon är verkligen helt sockerspeedad efter alla kakor och tårta och chips och festis och allt, så hon kommer nog inte somna än... 
Jag går nog också och lägger mig snart! Det har varit hysteriskt mycket att göra på jobbet idag, och imorgon kommer det nog bli lika mycket och till och med mer. Undrar om vi slog någon sorts rekord i lottförsäljning idag?! Folk har verkligen dålig fantasi - det är Fars dag och typ ALLA köper lotter... Jag är i och för sig inte bättre själv, för pappa fick en presentförpackning med boxershorts/strumpor och lotter, men visst är det tråkigt?! Det är en simpel utväg när man inte har någon bättre idé, typ...





2 kommentarer:

Helen sa...

Grattis i efterskott.. hann inte med datorn imorrn.. va mkt bra grejer du fick...
va skönt att ni fått ordning på hur ni ska göra... det verkar vara en bra lösning.. hoppas det funkar bra.. kram å ha en bra dag
ja här blir det nog lotter åsså.. har inte handlat nåt.. pär kommer ju säkert inte hem förrän barnen lagt sig i kväll. kram

Anonym sa...

Grattis i efterskott från mig med!
Vilka braiga & fina saker du fick!
Verkligen..
Å skönt att ni kommit på en lösning som passar er.
=)
Det kommer lösa sig till det bästa ska du se..även om man inte tror det ibland.

Kram Kram