söndag 30 november 2008

Snart ska vi kolla på ett hus igen...

Ja, om ca 2,5 timmar ska vi titta på ett hus som ligger ca 2 mil utanför stan, men tyvärr tillhör adressen Falköpings kommun, så om vi mot all förmodan skulle flytta dit måste vi byta dagis till Alva... och det vill vi inte göra! Men vi resonerar som så att det är KUL att kolla på hus och få drömma sig bort lite...

Igår skaffade jag och M barnvakt och gick ut och åt på restaurang. Det var helt underbart! Jag åt quornfilé, klyftpotatis och bearnaisesås, och det var verkligen supergott! Efter det åkte vi till Pressbyrån och botaniserade lite bland alla deras tidningar, och sen åkte vi och hämtade våran lilla gullunge hos hennes farmor.
Tidigare på dagen igår var släkten från M-stad här i stan, och vi gick runt och tittade på julklappar. Jag vet redan nu 3 saker som Alva kommer få: en keyboard, en dammsugare och en mini-laptop. Hon kommer få en alldeles underbar jul! Vi firar med mamma på julafton och med pappa på juldagen! 
M vill inte fira jul i år (!), så han får vara hemma... Jag tycker att det känns jättetråkigt, men samtidigt respekterar jag hans beslut och han har ju pratat om det här tidigare också, så det kändes ganska väntat. Jag och Alva får väl fira lite grann med honom på julaftonskvällen...

Nej, nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och sen käka lite frukost, innan vi ger oss av. Skulle vilja kika en sväng på stan idag också, för det är julmarknad - mysigt!

Förresten, på julafton ska Alva ge alla sina nappar till tomten så att han kan ta med sig dem till tomtebarnen som bor ute i skogen och inte har några egna nappar - vad har ni med barn för erfarenhet av första natten utan napp? Jag vet att Helen nämnde nåt om en nappbok som jag ska forska vidare i, men finns det fler förslag där ute?

1 kommentar:

Helen sa...

hej
ja nappbok.. vi gjorde en egen.. delade upp den i dagar.. bara 10 för det gick så bra för Leo..efter första natten utan fick han köpa nåt. å då för max 50 kr.. sen den 5:e gången å sen den 10e å sista.. han grät inget alls en första natten..utan var så införstådd i att han skulle sluta.. vi tog upp det med tänderna att dom blir sneda åså.. åsså att han är så stor nu.. så det funkade utmärkt.. vi gjorde lika med bajsboken åsså fast 50 ggr.. fick köpa första 5 sen nr 10 sen nr 24 sen nr 50. funkade sååå bra.. inte en gång i blöjan efter nr 3... lycka till