torsdag 27 november 2008

Jag är så trött!!!

I förrgår kunde jag ju inte somna och igår somnade jag jättesent, så idag är jag nästan medvetslös, alltså! Skulle nästan behöva kaffe intravenöst, som på bilden här intill... 
Igår efter jobbet åkte jag och Alva hem till mamma och sen hämtade vi M vid tåget strax efter kl 20, och Alva somnade såklart i bilen och VÄGRADE sova sen när vi kom hem... När klockan var över halv elva var hon fortfarande vaken, och jag var så himla trött! Imorse hade jag ställt klockan på 06.20 för att jag skulle hinna duscha och fixa lite, men jag snoozade till kl 7.00, och sen hann jag varken duscha eller göra nåt annat... Det var bara att sminka sig lite, få upp Alva ur sängen och sen rusa iväg till dagis och jobb... Ingen bra start på dagen!
Nu ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt! Till råga på allt hade Alva vägrat sova på dagis idag, fast det är ju bra i och för sig, för då kommer hon också att somna tidigt. Tyvärr (om man nu kan säga så) ska vi iväg och titta på ett hus kl 19.00 (!), och risken finns väl att hon somnar i bilen idag också. Vi får försöka hålla henne vaken med alla medel som finns :-)
Ja, vi ska alltså iväg och titta på ett hus lite senare. Det är ett hus på 4 rok och kallhyran ligger på 4000 kr/månad. Det tar ungefär en kvart med bilen in till stan därifrån, så det är ju överkomligt... Samtidigt som det är roligt att åka runt och titta, så tar det verkligen på krafterna. Jag känner nästan att om det inte blir något med den här röda lilla stugan, så skiter jag i det... Då får M sköta sökandet efter hus istället!

Inga kommentarer: