fredag 23 mars 2012

Skatteverket

Idag kom det - skattebeskedet... Och jag är nöjd! Jag får ju inga miljoner tillbaka på skatten, men 2 870 kronor blir ett fint tillskott till semesterkassan ;-)

Något jag däremot INTE är nöjd med är min dåliga karaktär! Dagen började jättebra med godkänd frukost och LCHF-vänlig lunch, men strax efter klockan fem mumsade jag i mig en mjukglass med noisette-topping som följdes av 1/2 pizza (tomat, ost och champinjoner) samt lite smågodis...

Jag vet inte vad jag ska göra för att klara av att hålla mig borta från alla förföriskt goda kolhydrater!?!
Jag MÅSTE få bort min fula ovana att fuska en till två gånger i veckan, för vikten står still... Och jag har till min fasa insett att jag kommer att vara en fetknopp på stranden även den här sommaren :-(

Faan, jag HATAR att vara tjock!
Idag tryckte jag i mig i min lilla vårjacka i stl 34/36 (!), och även om jag fick på mig den så kunde jag ju såklart inte knäppa den...

Näe, nu är klockan snart halv tolv och jag måste sova - väckarklockan ringer kl 07.30 imorgon bitti (eller ja, Noel är ju min personliga väckarklocka, och han "ringer" nog redan klockan sex, förresten)... Blä!

1 kommentar:

bina sa...

Vaddå! Det är inte alls kört!!! Det är lätt 12 veckor kvar tills badsäsongen och på 12 veckor kan man göra mkt om
Man bara vill!! Om du vill kan jag höra ett litet träningsschema åt dig? Som du kan göra hemma eller utomhus. Kosten vet du ju egentligen hur du ska sköta. Skriv ner svaren på de frågorna jag skrev under mindfulnes, mer coachning kommer nästa vecka under den kategorin! Alltså Åse... Du har ALLA möjligheter att få den kropp du vill. Det enda som bromsar dig är DU. Jag hjälper dig gärna om du vill. By the way. Vi ska till Ikea idag. Hojta till om du vill ha nått!