tisdag 27 mars 2012

Mys-dag

Oj, vilken mysig dag vi har haft idag! Vi har varit lediga, men agendan har varit fullspäckad ändå...

Vi började med en skön natt - bara ett nattamål välling kl 04.50 - och sen tog vi sovmorgon till kl 07.45 :-)
Efter en god frukost (jag åt ett LCHF-bröd med skinka samt en liten skål mild naturell yoghurt med frysta hallon och lite nötter), så duschade jag tillsammans med båda ungarna...
Efter det röjde jag här hemma - diskade, plockade, putsade fönster - och sen så vilade jag och Noel i en timma. Sen slängde jag i mig en snabblunch (kotletter med mozzarellasallad), och efter det så åkte vi iväg till dagis och hämtade Alvas kompis K. Och därefter så blev det raka vägen ut till Aspö gård...
Efter en stund så åkte vi hem och gjorde pannkakor, och sen åkte vi vidare till Markuskyrkan och pysslade och fikade lite ;-)
Efter kyrkan så åkte vi tillbaka till dagis och hämtade upp K:s lillebror, och sen tog jag med mig alla ungarna till kören i Däldernas kapell... Och där mötte vi upp K:s mamma, som tog med sig henne och hennes lillebror hem medan jag och ungarna åkte och plockade upp M som hade börjat gå hem från tågstationen. På vägen hem sprang jag in på Ica och handlade lite, och när vi kom hem så blev det kvällsmat (för min del så blev det två Finncrisp med kaviar). Och fruktsallad med vispad grädde.
Efter kvällsfixet så körde jag två maskiner tvätt och hängde upp tvätten, samt sorterade annan tvätt som hade blivit liggande... Och sen avslutade jag med att skura handfatet på toaletten!

Nu har jag pyst ner i soffan och väntar på att Big brother ska börja... Jag kunde ju inte hålla mig igår heller, utan satt uppe och kollade på avsnittet lite halvsovande sådär... ;-)

Inga kommentarer: