onsdag 14 mars 2012

På bättringsvägen

Efter att vi hade hämtat Noel på dagis så åkte vi ju till biltvätten på Statoil; jag köpte en guldtvätt med borstar och extra avfettning = 208 kronor... Men herregud, nu börjar jag förstå uttrycket "kvinnor och bilar" som uttalas med skeptisk röst...
Jag ställer mig framför entrén och plötsligt så tutar bilen bakom på mig och sen går föraren ur bilen och kommer fram till mig: "De är klara, du kan köra fram nu!"
Hoppsan, jag trodde ju att dörrarna skulle öppnas automatiskt...
Jag kör i alla fall fram en bit och ställer mig framför apparaten där man knappar in koden, och då går han bakom ur sin bil igen och kommer fram och säger att jag måste skruva loss antennen, för annars så mosas den sönder där inne... -"Eh, jag försökte få bort den, men den går nog inte att skruva loss..." Han går fram till antennen och skruvar loss den på två sekunder - pinsamt!

Å ena sidan så känner jag att man ska hålla sig borta från sånt man inte begriper sig på, men å andra sidan så är det ju bra att lära sig nya saker (och nu vet jag ju exakt hur det funkar nästa gång jag ska tvätta bilen)...

Noel somnade i bilen och fortsatte att sova när jag lade över honom i vagnen, så vi stannade till på våran lekplats en liten stund. Oj, nu vaknade han visst efter typ 10 minuter...
Snart ska vi åka in till stan och hämta M på tågstationen!

Inga kommentarer: