lördag 24 mars 2012

Dumma bageriet!

Bageriet på vårt jobb bakar för goda saker, helt enkelt... Igår köpte jag med mig ett parmesanbröd hem till de övriga i familjen, och imorse när jag stod och skar upp det till frukosten så blev jag så himla sugen!
Såååå, det blev en skiva nybakt ljuvligt gott parmesanbröd med kaviar och kokt ägg till frukost... ;-)

Usch, jag är så himla omotiverad till att ständigt gå på olika dieter och hela tiden neka mig själv saker som jag vill ha! LCHF är ju helt klart det enklaste sättet av alla de metoder som jag har testat på, mest för att man vet att man får äta sig mätt när man blir hungrig, men det innebär ju samtidigt en massa försakelser... Pasta, potatis och ris har jag inga problem med att avstå, men bröd och socker är ju mina akilleshälar! Och det är ju så jäkla krångligt att hela tiden behöva tänka sig för och tacka nej till saker...
Och nej, jag kan inte tillåta mig att äta "lite" socker varje dag, för då överäter jag - det är liksom mitt problem... Jag önskar att jag kunde "unna" mig lite små onyttigheter varje dag och börja motionera så att synderna inte syntes på vikten, men det klarar jag tyvärr inte heller av...

Ja ja, nu är det dags att börja göra sig iordning och dra sig bort mot jobbet - idag jobbar jag mellan kl 9.30-16.15...

Inga kommentarer: