onsdag 14 mars 2012

Chokladmousse à la LCHF

Mums, vilken god efterrätt jag åt precis - chokladmousse ;-)
Och det bästa av allt är att receptet räckte till två portioner, så om jag vill så kan jag äta en till ikväll...

Jag smälte 50 gram Marabou Premium Dark mint och rörde ner 1 äggula. Sedan vispade jag 1 1/2 dl grädde löst och blandade i chokladen.
In i kylskåpet i ca en timma, och sen vispad grädde och frysta hallon ovanpå...

Förut ringde min kollega från jobbet och bad mig att göra ett Topptips tills imorgon - usch, det var en jättesvår omgång! Men jag tippade vinst för Manchester C, Manchester U och Hannover... Håll tummarna!

Nu är det dags att gå ut i det underbara vårvädret och hämta lillgubben på dagis... Det har varit lugnt och skönt här hemma utan honom idag, men han är definitivt saknad också!

Inga kommentarer: