lördag 20 september 2014

Mardröm

Kände mig nöjd med sovmorgon till kl 8.30, men råkade somna om... Och drömde världens otäckaste mardröm!!!

Drömde att Noel skulle börja i skolan och irrade runt med honom i massa korridorer. Plötsligt var han borta och jag gick runt och letade... Fick syn på honom och ropade att han skulle komma, och alldeles för sent upptäcker jag att han går mot en trappavsats utan räcke = ett stup rätt ner mot cementgolvet!
Ser hur han faller och möter hans ögon - alltså, jag kommer aldrig att glömma den blicken...
Är säker på att han är död, fumlar fram mobilen, trycker fel när jag ringer 112 och kan inte radera och ändra numret... Får tag på ambulansen i alla fall och går ner mot Noel som ligger i en helt förvrängd ställning med massa blod runt huvudet.
Plötsligt öppnar han ögonen och jag börjar skrika "Han lever! Han lever!", och går fram till honom. Han tittar mig i ögonen men är helt borta... Han börjar suga på tummen (bara det var skitäckligt i drömmen), och sen vaknar jag av att M gör nåt ljud där uppe...

Tårarna bara sprutade, och det rinner fortfarande när jag skriver detta!
Faan, vilken vidrig mardröm!!!

Hela min dag är förstörd...

Inga kommentarer: