söndag 28 september 2014

Jag blir så trött på mig själv...

Jag blir så himla trött och besviken på mig själv! Jag är en riktig jävla liten looser när det kommer till ätande och självdisciplin - herregud, jag är snart 40 år och jag klarar inte av att äta normalt... Vad hände med typ en macka till frukost och sen en nyttig lunch och middag!??

Idag har jag filat och funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra för att lyckas gå ner i vikt, och det enda jag har kommit fram till egentligen är att jag nog kommer att misslyckas vad jag än tar mig för :-(

Köper jag ett gymkort så kommer jag sluta att gå dit efter några dagar!

Blir jag medlem i Viktväktarna så kommer jag att gå hungrig vilket kommer leda till att jag får ett bryt och frossar i mig skitmat i flera dagar i rad. Dessutom kommer jag inte orka räkna, väga och mäta allt mer än i några dagar...

Bestämmer jag mig för att äta LCHF så kommer jag att tröttna på att allt blir så krångligt när det är dags att laga mat och fixa mellanmål, så då kommer jag att tänja på gränserna mer och mer för varje dag som går och plötsligt så äter jag "som vanligt" igen...

Det funkar uppenbarligen inte att äta med sunt förnuft för min del, och när det gäller motion så har jag noll inspiration när det kommer till att svettas... Visst, jag kan gå 2,5 km till jobbet några dagar i veckan, men sen har jag varken tid eller lust för något mer!
Och när det gäller maten så vill jag varken behöva väga/mäta allt jag äter eller avstå från saker som jag tycker är sååå goda...

Nu gäller det alltså att komma fram till vad som är minst jobbigt, för en sak vet jag och det är att jag MÅSTE gå ner i vikt!!! Jag blir bara fetare och fetare för varje dag som går, och jag mår inte bra av det!

Men nu ska jag inte sitta här och svamla längre, utan gå och lägga mig... Godnatt!

Inga kommentarer: