onsdag 6 november 2013

Sötsug

Jag är så sjuuuukt godissugen idag, men än har jag inte fallit dit på nåt... Eller ja, jag har visserligen tryckt i mig fyra sockerfria tryfflar för att stilla det värsta suget, men jag är fortfarande inte helt övertygad om att låta bli något gott och sockrigt senare idag!

En kollega på jobbet pratade om att sötsug kunde tyda på zinkbrist... Någon som känner igen sig i det?

Nu har jag precis gått ner och lagt mig med Noel - han vaknade och drack välling 3 gånger (!) inatt och kissade dessutom igenom blöjan så att jag fick byta sängkläder mitt i alltihop, så jag är dötrött :-(
Det får bli Hem & Hobby en annan dag!

Funderar på att ta med mig ungarna fram till stan sen när jag har hämtat Alva från skolan; det är ju Fars Dag på söndag, så en del presenter måste införskaffas... Jag är ganska klar med vad jag ska köpa till M från Alva och Noel, men till "farsan" blir det lite svårare...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag köpte ett te som heter "Sockerbalans" (rött te från Friggs) som innehåller krom, som ska minska sötsuget. Det sitter säkert mest i huvet på mig, men jag tycker faktiskt att det funkar, så testa det =)