torsdag 21 november 2013

Dagens goda gärning

Efter jobbet så köpte jag med mig 3 stora papperskassar med mat och hygienartiklar och åkte iväg till kvinnan som sökte hjälp via Matkassen; behöver jag säga att hon blev otroligt glad och tacksam!?!
När hon såg alla kassarna så tog hon upp händerna framför ansiktet och höll på att börja gråta, och sen fick jag världens bamsekram ;-)

Hennes son var eld och lågor, och efter att han fick tag på chokladkalendern med Spiderman som jag köpte med, så släppte han den inte...

Åh, vad det värmde i hjärtat att kunna göra detta för den här familjen!
Jag handlade varor för 645:-, och även om det är ganska mycket pengar för många (även för oss), så är det ju ganska lite i sammanhanget...

Herregud, jag fick ju hur mycket grejer som helst för den summan - bröd, smör, ost, leverpastej, mjölk, yoghurt, flingor, apelsin- och äpplejuice, margarin, flytande margarin, gurka, tomater, lök, potatis, bananer, äpplen, clementiner, tomtegröt, kanel, ris, spagetti, morötter, makaroner, pulvermos, bacon, saft, Pringles, en Marabou chokladkaka, Tom & Jerry-påse, chokladkalender, bindor, duschkräm, O'boy, apelsinmarmelad, krossade tomater, champinjoner, pommes frites, grillkorv, falukorv, köttbullar, ägg, ett paket Ballerinakex, crème fraîche och knäckebröd...

Känslan av att kunna hjälpa någon annan i en utsatt situation är obetalbar!
Gå med i Matkassen på Facebook du också... ;-)

1 kommentar:

Ellen sa...

Så fint gjort :-)