onsdag 20 november 2013

Hjälp är på väg ;-)

Tidigare ikväll så fick jag syn på Matkassens sida på FB att en ensamstående utsatt Skövdebo behövde hjälp, och jag fick ett ryck och skickade iväg ett meddelande direkt... Och jag blev utvald ;-)
Imorgon efter jobbet så ska jag plocka ihop en kasse med mat och åka dit med, och det känns så himla bra i magen!
Hon hade en son i Alvas ålder, och jag kan ju bara tänka mig vad jobbigt det måste vara att varken ha råd med mat, kläder eller julklappar... :-(

Vi har skickat några sms till varandra nu, och jag hoppas att hon blir glad över grejerna som jag köper imorgon.
Åh, vad skönt det känns att kunna hjälpa till; det värmer både i magen och i hjärtat, och jag kände direkt att det var rätt beslut!!!

Anmäl dig som givare du också ;-)

Inga kommentarer: