tisdag 5 november 2013

Dagens citat

Hittade ett citat i dagens SLA som verkligen stämmer in på mig... Oj, vad jag har älskat och oj, vad jag har sörjt!
Dessvärre så har jag börjat stänga av mina "älska"-känslor för jag orkar inte med den tunga sorgen som följer...
Fattar ni vad jag menar eller låter det helt koko!?!

Det har hur som helst blivit så att jag hellre håller avstånd och trycker tillbaka mina känslor; jag orkar inte spendera och öppna upp FÖR mycket kärlek på en person, för jag orkar inte med den sorgen/smärtan som följer om det händer den personen något :-(

Jag hör ju själv hur skruvat det låter och jag har aldrig resonerat så här innan, men efter alla nära dödsfall de senaste åren så är det tyvärr så här jag känner... Det har ju såklart fått till följd att jag har blivit mer introvert och avståndstagande, vilket är jättetråkigt för jag är inte sån egentligen!

Faan, vem är jag egentligen!??
Identitetskris...

Inga kommentarer: