söndag 30 maj 2010

Min Mors Dag-middag ;-)

Vem har sagt att det krävs en 3-rätters middag på restaurang för att man ska bli nöjd? När M frågade vad jag ville ha till middag idag så kom svaret rätt fort: en kebab i bröd från Prima... Den var riktigt god!!!

Däremot är jag riktigt besviken på mig själv för att jag inte gav faan i prinsesstårtan som vi hade med oss till sjukhuset och fikade på; huvudvärken kom som ett brev på posten efter att ha ätit socker... och dessutom magknip!

Nej, att äta enligt GI mår man verkligen bra av, och det har gått jättebra i veckan! Så länge jag får äta fullkornsris och fullkornsspagetti och osötat rågbröd och sånt så går det bra; broccoli och blomkål kan jag knappt äta längre (de första två GI-veckorna åt jag kokt ljummen broccoli typ varje dag... blä!)

Nu ska jag sjunka ner i soffan och läsa Söndagsbilagan - hej så länge!

Inga kommentarer: