måndag 17 maj 2010

Min GI- dag

Efter att ha ätit fruktansvärt onyttigt hela helgen, och dessutom
toppat frosseriet med en mjölkchokladpannacotta innan läggdags igår,
så kände jag att jag verkligen behövde en GI-dag idag. Och det har
faktiskt gått bra, förutom att min middagsportion kanske blev lite
för stor...

Till frukost åt jag en skiva surdegsbröd med 2 skivade kokta ägg och
en kopp kaffe.
Till mellanmål ett rött äpple.
Till lunch Felix norska fisksoppa.
Till mellanmål nr 2 blev det en skiva osötat rågbröd (Skovmand) med
Bregott, ost (26%), en skinkskiva och 3 stekta baconskivor.
Och till middag åt jag korvstroganoff och en grönsallad med avokado.
På jobbet drack jag kaffe och vatten, och hemma blev det Pepsi Max.

Nu är jag så trött och mätt... Jag ligger i sängen som en klubbad
säl, och längtar tills jag får gå och lägga mig för kvällen!
Hej så länge...

Inga kommentarer: