tisdag 18 maj 2010

Mätt och belåten!

Idag blev det köttfärssås och stekt zucchini/bacon till middag!
Jättegott, men lite väl salt... Hmm, jag får nog balansera upp det
med lite färska, söta jordgubbar och vispad grädde till
efterrätt :-)

Till frukost åt jag ett rågbröd med ost och skinka samt lite fil med
nötter och aprikoser, och mellanmålet hoppade jag över idag...
Ikväll ska jag på plastparty hos en jobbarkompis som heter Angelica,
så det får väl bli något mera att äta innan man sticker iväg, så
att man inte faller för frestelser därborta.

Alltså, jag fattar inte att man alltid har så himla mycket att göra
på veckans enda lediga dag!
Idag har jag hunnit med att städa ur skafferiet (typ hälften hade
bäst före-datum 2009!), tvättat två maskiner tvätt, diskat två
gånger, handlat, lagat mat och svabbat i trappuppgången!

Nu ska jag diska efter middagen, sen ska jag baka en kaka och efter
det ska jag dimpa ner i soffan och läsa min nya Amelia som kom förut.
Och klockan 18.00 börjar plastpartyt...

Inga kommentarer: