torsdag 20 maj 2010

Fyllt förrådet...

Åh, vad jag tycker att det är skönt att ha ett välfyllt kylskåp;
jag älskar känslan när man plockar upp allt man har köpt och sen
sorterar in i skåpen...

Idag har jag brutit mot min GI-diet, men det känns helt okej ändå!
Det började imorse av att jag var DÖHUNGRIG när jag väl fick gå
på frukost (jag började jobba kl 06.00 och fick inte äta förrän kl
09.10), och då fanns det såklart inget GI-vänligt surdegsbröd
framme, så det fick bli 2 lingonfrallor med ost/skinka och kokt ägg.
Till lunch åt jag korvstroganoff med stekt zucchini/bacon, och till
mellanmål tuggade jag i mig ett äpple och en banan.
Andra gången jag bröt mot min diet var när vi grillade på Alvas
dagis nu ikväll; jag åt ost- och baconkorv med bröd...

Trots detta känns det helt okej, för huvudsaken är att jag ger faan
i sockret!
Däremot känner jag att jag måste minska ner mina portioner...visst,
jag mår jättebra av att skippa kolhydraterna, men jag går INTE ner i
vikt när jag äter så pass mycket som jag gör!
Ja, ja...en sak i taget...

Nu har jag gått upp kl 04.50 i två dagar i rad, så jag är helt
mentalt slutkörd - går och lägger mig... Godnatt!

Inga kommentarer: