tisdag 25 maj 2010

Hos tandläkaren

Nu har vi varit hos tandläkaren och det gick inte sådär jättebra :-(
Området runt roten på den tanden som hon skadade var irriterat och
det kunde störa den nya tanden som ligger där nere och väntar, så
tandläkaren tyckte att det var bäst att dra ut tanden!!!
Sååå, tisdagen den 22 juni kl 11.00 ska vi tillbaka hit, och då
får Alva flytande lugnande medicin och bedövningssalva och grejer,
och sen drar de ut tanden...
Rättelse: VI ska inte tillbaka hit, utan det blir M och Alva som får
spendera förmiddagen ihop... Aldrig i mitt liv att jag klarar av att
sitta med vid ett sånt ingrepp; jag började lipa inne hos
tandläkaren bara av att få beskedet nyss... Snacka om att vara
känslig! Jag HATAR verkligen allt som har med sjukhus och sprutor och
tänger och skalpeller och lugnande och blod att göra...

Uppdatering:
Nu ringde "farsan" precis och berättade att han hade kommit upp på
avdelningen och att operationen hade gått bra, men att han hade ont...
Jag ska ta med en surfsticka upp till honom sen så att han kan surfa
lite, och brorsan tar med en radio - det ska nog inte gå någon nöd
på lilla farsgubben ;-)

Inga kommentarer: