söndag 9 maj 2010

Finn 1 fel...

Som ni kanske minns så skrev jag häromdagen att jag inte skulle bry
mig om min vikt mer, utan bara acceptera att jag är ett litet
kakmonster och inse att jag för alltid kommer att vara en liten
knubbis!?! Men NEJ, jag har ångrat mig - jag kan verkligen inte blunda
för problemet längre och bara bli fetare och fetare...
Herregud, jag får ju knappt på mig mina arbetsbyxor längre! Och det
känns som att jag rullar framåt när jag går... Det är vidrigt!
Samtidigt så förstår jag ju varför jag gör som jag gör; herregud,
jag går upp på morgonen, lämnar Alva på dagis, drar på mig fula
arbetskläder och jobbar hela dagen, hämtar Alva, åker hem och lagar
mat, sätter på mig mysbrallorna, landar i soffan framför teven och
sen går jag och lägger mig...
På helgerna jobbar jag eller tittar typ på kossor med M och Alva...
Jag tror att jag behöver lite mer GLITTER och GLAMOUR i mitt liv!!!
Jag menar, om man aldrig är ute och aldrig får tillfällen att visa
upp sig från sin bästa sida, så hittar man ju ingen inspiration i
vardagen att göra sig snygg... Eller hur!?! Om jag bara skrotar runt
på jobbet och hemma, så spelar det ju liksom ingen roll om jag väger
55 kg eller 80 kg... Fattar ni vad jag menar? Det är ju bara vid de
sällsynta tillfällena som man ska gå ut på krogen eller visa sig
på stranden som man verkligen ångrar att man inte har tagit tag i
problemet tidigare...
Jag skulle vilja ha ett jobb där man fick ha snygga kläder på sig
varje dag och slapp ha något på huvudet och fick bo på hotell några
dagar i månaden... *keep on dreaming*

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i mina nya böcker, och försöka
finna lite inspiration...
Imorgon kör jag igång IGEN, trots att jag ska ut och äta med jobbet
på kvällen och redan vet att jag kommer att förstöra schemat redan
första dagen, men jag är hyfsat taggad nu så det är lika bra att
köra igång...
Jag ska verkligen försöka få in lite motion i vardagen också; både
M och min kompis Camilla har erbjudit sig att vara mina promenad-
kamrater...
Funderar på att bli medlem på GI Viktkoll också, men jag avvaktar i
några dagar och ser hur jag sköter mig.

Hoppas att ni har haft en bra helg, allihop!

Inga kommentarer: