lördag 17 april 2010

Varför har jag så dålig karaktär?

Igår var jag jätteduktig på jobbet - jag åt korvstroganoff och broccoli till middag och undvek att smaka på tårtan som stod i lunchrummet och såg ljuvligt god ut...
SEN slutade det med att jag åt både glass, godis och lite chips...
Jävla skit!!!!
Och jag fattar inte varför jag gör det - jag tycker ju verkligen att GI är en jättebra metod! Och om man följer dieten så känner man sig ju mätt hela tiden och sockersuget försvinner...

Och ÄNDÅ!!! Varför ska det vara så jävla svårt?????????
Bröd, pasta och ris kan jag lätt klara mig utan, men det är ju det här jävla sockret som är den största boven - godis, kakor, glass, snacks m m...
Det är ju så jävla gott!!!
Och är man sugen på chips så är det inte alls samma sak att tugga på en näve osaltade nötter...
Och är man sugen på glass så är kesella och färska bär inte alls samma sak...

Jag tror att mina felsteg beror på att jag blir förbannad av blotta tanken på att jag inte får äta vad jag vill när jag blir sugen på det, och då trotsar jag allt och alla och äter av ren princip... Och så går man INTE ner i vikt...
Äh, jag börjar på måndag igen!!! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Och med den kommentaren har du just gett dig själv fri lejd att frossa resten av helgen också. Istället för att anse att du är tillbaka på banan i detta nu som du upptäckte felsteget och reflekterade över det.

Kämpa på! Kram!