tisdag 20 april 2010

Snart är det dags för ett tandläkarbesök!

Igår kväll skulle Alva springa ifrån M när det var dags att borsta
tänderna... Ni hör ju - det är ju som upplagt för en olycka! Sagt
och gjort; hon rusade i ilfart in på toaletten, snubblade över mina
kläder på golvet (jag hade ju duschat tidigare) och slog huvudet/
ansiktet rätt i vårat kaklade badkar...illvråååååååål!!!
Hon grät och var superledsen, men vi kunde inte se att hon blödde
eller att tänderna var lösa eller nåt, så hon fick somna i mitt
knä i soffan och vi förväntade oss väl en fläskläpp eller nåt
idag...
Förut när hon vaknade (efter att ha legat och stönat och gnytt en
hel natt) frågade jag hur tänderna mådde, och då svarade hon: "De
sitter fel"... Jag kollade i hennes mun, och en tand i nederkäken
verkar ha fått sig en rejäl smäll och tandköttet är mörkare där,
så nu ringer jag till tandläkaren...

Sådär, vi fick en tid om 1 timma redan. Återkommer med mer info..,

Inga kommentarer: