måndag 19 april 2010

Ledsen eftermiddag...

Förra veckan köpte jag en Allas (mammas favorittidning) och förut skulle jag lägga mig på sängen och läsa lite i den...
Jo tack, jag läste första artikeln som handlade om en kille som fick en hjärnblödning en vecka efter att han hade blivit 2-barnsfar, och sen var jag helt knäckt! Han föll ihop i köket, fick åka ambulanshelikopter till Sahlgrenska, familjen fick tillbringa flera dagar i ett anhörigrum, dag 2 fick han operereras på nytt pga ökat tryck i hjärnan och det konstaterades att blödningen berodde på ett aneurysm i hjärnan - ALLT stämde in på mamma... förutom att mannen i reportaget överlevde...

Jag kan inte hjälpa det, men jag blir så jävla bitter när jag läser om sånt här - varför fick han klara sig och överleva, men inte mamma!?!

Till råga på allt handlade andra reportaget i tidningen om Helene Sjöholm och hennes jättehit "Du är min man" - en låt mamma hade i mobilen varje gång hennes älskade man ringde...

Jag kraschade fullständigt efter min läsestund - jag var tvungen att gå in i badrummet och ta en dusch, och satt och lipade för mig själv i badkaret hur länge som helst...
Nu har jag en djävulsk huvudvärk som VÄGRAR att ge med sig, så jag får nog ta en Ipren till och gå och lägga mig!!!

Ps: min GI-dag har gått bra... ;-)

Inga kommentarer: