fredag 25 december 2009

Snart väntar skink- och köttbullemackor och tomtegröt...


Förut firade vi jul med släkten från Mariestad, och Alva fick ÄNNU mer paket... Dockor och målarböcker och vattenfärg och tuschpennor och pussel och spel och pysselböcker...
Brorsan och hans tjej bjöd på skinkmacka, köttbullemacka, tomtegröt och julmust, och till efterrätt åt vi pepparkakscheesecake och drack kaffe.
Alltså, jag är så FRUKTANSVÄRT sockermätt på allt julgodis just nu - det känns som att jag kan avstå från godis ända fram till nästa jul.

Och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska börja viktväkta från och med imorgon igen, eller om jag ska vänta tills på måndag eller tills på fredag. Hmm, jag får sova på saken!
Om en halvtimme ungefär kommer M och hämtar Alva, och då ska jag sjunka ner i soffan och kolla på nån film och bara koppla av... Jag är sååå trött!

Inga kommentarer: