fredag 18 december 2009

Svinkallt ute!!!


Min lilla skrutta hade bakat kakor på dagis som hon bjöd på igår när vi kom hem... Gott!

Och nu ikväll har vi myskväll - äter smågodis och kollar på "Musse Pigg räddar jultomten".

Ute är det svinkallt... Förut har jag alltid gillat vintern, men jag vet inte om det har med åldern att göra, för nu tycker jag inte om det alls...
Vill bara vara inomhus och mysa med tända ljus och en varm filt över knäet...
Imorgon hade jag tänkt ta med Alva till Liseberg, men jag har ångrat mig - det är för kallt! Funderar på att ta med henne till Billingehov
istället, så att hon får provåka sina nya skridskor. Men innan dess ska vi ta en sväng på stan och kolla på julklappar tillsammans med "farsan" och brorsan. Nice!

Inte ett ord om pointsen idag... Hmm, nya tag imorgon!

Jag sitter och funderar på om jag ska prova på Viktväktarnas nya ProPoints efter nyår, eller om jag ska fortsätta enligt gamla modellen.
Egentligen är jag inte alls sugen på att köpa en ny kalkylator och få räkna om allt igen, men samtidigt verkar det ju bra att all frukt är fri... Det är ju både jobbigt och samtidigt jättekul att prova nya saker!
Ja, ja - vi får se! Här i Skövde sätter de igång torsdagen den 7 januari efter juluppehållet, så vi får se hur det känns då. Jag tänker fortsätta med Viktväktarna hur som helst, för jag vet ju att det funkar.

Nu ska jag slappa lite i soffan och sen blir det tidigt i säng ikväll. Imorse ringde väckarklockan 04.50 och jag jobbade mellan kl 06-16... helt hysteriskt!






2 kommentarer:

josse sa...

skriver en liten komentar :)!

Helen sa...

sötaset Alva...
jag måste måste måste ta tag i vikten from 1 januari... eller andra utifall man är lite småsugen på en pizza på nyårsdan.. hehe..

hoppas du mår bra gumman å julstökar i lagom takt..
vi har - 25 grader just nu.. brrr.. jag älskar vintern men bara då man kan vara ute utan att få frostskador.. mycket snö - 5 grader å sol då NJUTER JAG!!
kram kram