fredag 25 december 2009

God fortsättning önskar jag och Alva!

Sådär, nu var julafton över och med facit i hand kan jag konstatera att det gick över förväntningarna.
Både uppesittarkvällen och julafton var hur trevliga som helst, och även om man känner att man saknar mamma nåt fruktansvärt och att det verkligen är något som fattas när hon inte är med oss, så tycker jag att den här julen har varit så himla mysig och jag är så enormt TACKSAM över den fina familjen som jag har! Tack för att ni finns, grabbar!!!

Alva har haft en toppenjul också, och har fått så himla mycket fina paket:

en Barbie med häst
en Ken-docka
dockkläder
bak-set
mysdress med Hello Kitty
ett munspel
klänning
en heldag på Balthazar
Ferrarri-bilar
3 smådockor (en med tillhörande bil, en med cykel och en med en hel klädgarderob)
julnalle med godis i
pysselbok (Lär dig räkna)
Bamseförkläde och grytvante
Pettson-pussel
lera
"gör egna studsbollar"
"gör egen tvål"
"måla på t-shirt"
stämpel-kit
vattenfärg/målarbok
tröja/byxa med Mimmi
trosor
presentkort på KappAhl 200:-
täckjacka
pyjamas med Lilla My
mössa/vantar med Hello Kitty
Memory

Jag har säkert glömt hälften, men det hon har fått både räcker och blir över...

Vi vuxna bytte ju inte julklappar med varandra allihop i år, utan vi köpte en och fick en, och jag fick 2 svarta badhanddukar+2 mindre handdukar, en mango-duschgele och en ansiktsmask med jordgubb/vanilj.
Sen fick jag ett presentkort på KappAhl för 500:- av "farsan" (TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!!) och av M fick jag en elektrisk tandborste (han fick en spikmatta av mig).
Vid utlottningen av vem vi skulle köpa julklapp till fick jag brorsan - svårast av alla - men han blev jättenöjd med sin julklapp; när han fyllde 30 år i somras fick han ett set Globalknivar, och av mig fick han en Global skärbräda och en Global grillvante i julklapp.

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen, och sen ska jag gå iväg och handla lite.
Klockan 13.00 kommer släkten från Mariestad och firar jul med oss, så efter att jag har handlat åker jag upp till brorsan och hjälper till att förbereda lite; vi tänkte bjuda på en julmacka och kanske lite tomtegröt.

Hoppas ni har haft en toppenjul allihopa!

PS: mitt nya liv börjar på måndag den 28 december - vilka är med mig???

3 kommentarer:

Glenn sa...

Jag o sofia är alltid med dig=)

Cissi sa...

Hej! Här är en som brukar vara inne och läsa, ofta varje dag. Gillar verkligen din blogg (men är urusel på att lämna kommentarer :-(... ).
Jag kör också igång med VV igen den 28:e efter juluppehåll (hela december faktiskt), så jag är med! :-) Tack för att du delar med dig av din vardag i den här fina bloggen! /Cissi

Helen sa...

mycke klappar hon fick.. jag ska lista barnen åsså men har inte orkat.. blev bara två kort på dom.. vilket fint kort på mamma dotter.. borde du förstora..
jag tar nya tag 1 januari som sagt.. kram