måndag 14 december 2009

Hmm, inte så politiskt korrekt direkt...

Nu ikväll ville Alva att M skulle läsa en bok för henne, och den boken hon valde är en gammal skolbok som min pappa hade när han var liten - hmm, inte så politiskt korrekt direkt...

Idag har det gått jättebra VV-mässigt; till frukost blev det 2 prickig korv-smörgåsar med gurka och en kopp kaffe (4,5p), till lunch pasta och lax (6,5p) och efter luciasångerna bjöd dagiset på varsin tekaka med julskinka och rödbetssallad (lussebullen och pepparkakan hoppade jag över). Utöver detta har jag ätit 2 clementiner och 2 äpplen idag.
Vet inte riktigt hur många points skinkmackan hamnade på, men med tanke på att jag hade 8p tillgodo, så är jag ganska säker på att jag klarade mig inom ramarna.
Är faktiskt lite hungrig igen, men jag håller tillgodo med lite frukt och Cola zero nu ikväll, så vet jag att jag kan gå och lägga mig med gott samvete.

Imorgon ska jag till kuratorn kl 13.00 för ett uppföljningssamtal. Det känns helt okej att träffa henne, men samtidigt känns det jobbigt att hon håller till på samma våningsplan som mamma gick bort på. Jag kommer säkert att lipa som en liten gris imorgon igen...
Om hon föreslår att jag ska fortsätta prata med någon så tänker jag definitivt göra det, men om hon tycker att jag klarar mig själv från och med nu, så litar jag på det också.
Jag har ju känt mig ganska nere och deppig den senaste tiden, men jag vet inte om det beror på att jag inte har träffat henne på regelbunden basis, eller om det bara beror på årstiden eller nåt.

Förut hade Alva luciafirande på dagis, och de var så himla fina allihopa! Alva var lucia och var jättefin - luciakrona med glitter på, tärnljus och en fin vit klänning med det klassiska röda bandet runt midjan. Jag var så stolt över henne! Igår flätade vi hennes hår innan hon la sig också, så håret var jättefint och vågigt.


Nu ska jag kolla på sista avsnittet av Ullared - hejdå så länge!

Inga kommentarer: