torsdag 17 december 2009

Mätt och belåten...

Nu ikväll bakade jag scones till kvällsmat, och hjälp vad gott det var med nybakat bröd! Jag vågar inte tänka på vart de hamnade pointsmässigt, men med tanke på att vi blev bjudna på julbord på jobbet idag så var pointsräkningen redan "förstörd", så jag kände att jag lika gärna kunde fortsätta på den vägen...
Dock har jag inte frossat helt okontrollerat trots detta, utan på julbordet åt jag 4 köttbullar, 4 prinskorvar, 2 ägghalvor (en med kaviar och en med majonäs och räkor), 2 bitar senapssill, 1 bit löksill, lite rödbetssallad, bruna bönor, en smörgås med brieost och Åseda gräddost, samt en flaska julmust. Och lite ostkaka, grädde och hallonsylt till efterrätt... Mumsigt!

Just nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och funderar på om jag ska kolla på en film eller om jag ska gå och lägga mig tidigt och läsa en bok eller nåt.
M kom hit och hämtade Alva förut så jag är ensam ikväll, så det är lugnt och skönt här! Tyvärr ska jag upp klockan 05.00 imorgon bitti, så det får bli en tidig kväll...
Imorgon jobbar jag mellan kl 6-16, och jag vet redan nu att jag kommer att vara helt slut imorgon kväll när jag kommer hem - lön, pension, sista helgen innan jul och en massa grejer att göra på jobbet, bl a installation av en syrupmaskin.

Hmm, det får nog bli en film trots allt.
Hejdå och sov gott!

Inga kommentarer: