söndag 11 oktober 2009

Ungkarls-middag:


2 mackor med stekt falukorv på...

Som ni kanske har märkt de senaste dagarna har jag inte riktigt kommit in i nåt blogg-stim än, men det beror nog på flytten och att det har varit ganska mycket att göra både hemma och på jobbet.
Jag har ju slarvat som en liten gnu med maten också, och det känns inte alls bra. Igår trillade jag dit igen och åt en kebab i bröd till fotbollen... Men vad god den var... och vad spännande matchen var...

Idag har jag stannat inom ramen för mina points, men nu är det en kamp varje dag, känner jag. Jag vill ju så gärna vara smal och fin, men det är ju så svårt att låta bli allt smaskigt och onyttigt...
Det är ju det enkla man vill åt - att slippa tänka på allt man äter. Men jag klarar verkligen inte av det om jag inte följer VV strikt; så fort jag försöker klara mig på "egen hand" så ökar antalet frukostmackor från en till två, och portionerna blir större... Så jävla typiskt!

På tal om något helt annat, så tror jag att jag har lyssnat lite för mycket på radio den senaste tiden, för jag har fått en ny favoritlåt; raplåten med gruppen Cidinho & Doca - den är ju riktigt bra!
På fredag ska jag ut med jobbet och bowla och käka god mat, så jag hoppas att vi går vidare ut till nåt dansställe så att jag får svänga mina lurviga litegrann...
Högste chefen och hans fru ska med ut, så det ska bli riktigt spännande!

Det här har jag ätit idag (18p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom och skinka, en kopp kaffe (4p)
Mellanmål: ett äpple, kaffe
Lunch: en kokt korv med mos (och lite vitlöksdressing) (6p)
Kväll: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom och 10 skivor falukorv, Cola zero (8p)



1 kommentar:

Helen sa...

det blev inget start för mig i veckan. men imorrn kör jag.. åt mitt sista chips på länge nu ikväll.. sitter här med magkatarr som så ofta när jag äter sånt onyttigt... fattar inte varför jag fortsätter.. nåja.. iallafall nu ska vi peppa varann.. å du hoppas över macka nr 2 nu för det ska jag göra åsså.. kram kram å pepp