torsdag 1 oktober 2009

Förkyld...

Usch, jag börjar bli förkyld, och det är ju så jäkla tråkigt att vara sjuk!
Det började redan på jobbet med att jag gick omkring och nös, och sen har det bara eskalerat, så nu nyser jag och snorar mest hela tiden. Och fryser.
Och jag har verkligen INTE tid att bli sjuk just nu - dels är det jättemycket att göra på jobbet och dels flyttar jag ju på lördag. Och jag har MASSOR kvar att packa...

M är sur och grinig och sitter framför datorn, så där finns ju ingen hjälp att få heller.
Faan, ibland blir jag så jävla less...
Som det känns nu ska det bli riktigt riktigt skönt att flytta härifrån!

Idag har jag gått över pointsen litegrann (2,5p), och det beror mest på frukosten imorse. Och på kanelbullen som Alva bjöd på när jag hämtade henne på dagis...

Frukost: 2 frallor med Lätta, skinka och gurka, 1 kokt ägg, en kopp kaffe (8,5p)
Mellanmål: 2 äpplen, kaffe
Lunch: Kyckling Masala, Cola zero (5p)
Mellanmål: 1 nektarin, 1 clementin, 1 persika
Fika: en liten kanelbulle, en kopp kaffe (3p)
Kväll: 1/2 finskt surdegsbröd med Lätt & lagom och skinka (5p)

Klockan är bara 20.00, men nu släcker jag lampan och sover.
Gick ju upp kl 05.40 imorse och jobbar kl 9-15 imorgon, och är dessutom förkyld.
Godnatt allihopa!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag har varit dålig på att surfa runt hos alla så jag har inte kommenterat, men nu för jag det :-) Och imorgon när tentan är avklarad kommer jag att ha mer tid för bloggandet. Krya på dig.
Kram och pepp

Helen sa...

hoppas hoppas att du är frisk nu gumman.. jag själv är nu sjuk å snorar å mår dåligt.. barnen är på dagis å jag ligger här hemma å kurerar mig.. men mår verkligen uselt..ska vara hemma imorrn åsså... kram kram kram