torsdag 15 oktober 2009

Faan, det går segt nu...

Ja, som ni kanske har lärt er vid det här laget så har det inte gått så bra för mig de dagarna jag inte har skrivit någonting (vilket har upprepats lite väl många gånger nu), men idag har jag bara överskridit min "budget" med 1 points, så därav detta inlägg...

Jag fattar inte vad det är som har hänt; det gick ju så jättebra i flera veckor i sträck och sen bara ballade det ur fullständigt i samband med flytten. Jag får väl helt enkelt skylla på att det har varit en turbulent tid i mitt liv, där jag varken har haft ork eller lust att fokusera på mitt matintag.
Det har varit så himla skönt att bara ha ätit utan att tänka en tanke på hur många points det har varit och hur det jag har stoppat i munnen eventuellt har påverkat hur min kropp ser ut.
Men nu känner jag att efter pizzan i förrgår och chipspåsen igår (!), så får det faanimej vara nog!!!
Jag känner redan att det börjar strama i midjan, trots att byxorna var alldeles för stora förra veckan - jag fattar inte hur jävla fort jag går upp i vikt...
Och jag fattar inte varför jag utsätter mig själv för känslan av att börja bli fet igen, för jag ÄLSKAR ju känslan av att känna mig smal och snygg!

Imorgon efter jobbet blir det bowling, god mat och alkohol, och då kommer jag definitivt hamna på över 19 points, men jag känner att så länge det är inplanerat och medvetet så känns det okej.
Det är värre när man får de här jävla psykbryten och bara går loss på allt man hittar i kylen och skafferiet - ångesten växer som en stor jävla klump i magen efteråt och man lovar sig själv att "imorgon, då minsann...", och sen skiter sig det också och man mår ännu sämre...
Usch, det är riktigt jobbigt att ha en sån här ätstörning alltså!
Och man känner sig ju så jävla svag som människa - varför lät man inte bli?

MEN, nu ska jag inte grubbla över det längre, utan här kommer en liten redogörelse för min dag idag, och sen ska jag sjunka ner i soffan och bara slappa.
Jag gick upp klockan 05.00 imorse, så jag är fruktansvärt trött!

Frukost: 1 1/2 fralla med Lätta, skinka, gurka och tomat, 1 kokt ägg, en kopp kaffe (7p)
Mellanmål: 1 äpple
Lunch: ris och quorn-gryta (5,5p)
Fika: Pepsi Max och en kanelgiffel (1,5p)
Kväll: 2 Solklart med Lätt & lagom och skinka, Pepsi Max (6p)

Blä, jag kom ju på att jag har tvättstugan också, så jag måste ner och hämta tvätten innan jag får lägga mig och sova.
Jobbigt!

1 kommentar:

Helen sa...

åh gumman.. jag förstår dig helt.. det är ju så underbart att ibland bara få slippa att tänka på vad man äter.. å som du säger.. man älskar ju att känna sig smal.. men jag går upp lika lätt som du å vi kan tydligen inte äta kakan å ha den kvar.. blää för det.. min äldsta syster är som en sticka å försöker äta allt men går inte upp en uns... fast pinnsmal som hon vill jag inte vara men lite bättre förbränning vore ju att önska.. kram