tisdag 13 oktober 2009

Ledig dag varvas med storstädning...

Idag är jag ledig, men jag kan ju inte påstå att jag ser fram emot den här dagen - jag är på väg ut till huset för att röja upp det som jag lämnade efter mig när jag flyttade ut... Och det är inte lite prylar!
Nu har man ju kommit in i lägenheten och börjar känna sig som hemma här, så det är ju inte sådär jättekul att åka ut till Broddetorp igen, men samtidigt förstår jag ju att M inte vill gå omkring och skrota bland min skit! Men det är ju så tråkigt att städa...

På tal om M så tror jag att vi börjar komma på fötter igen efter separationen. Han reagerade ju genom att bli jättesur och arg och vägra göra något överhuvudtaget för att hjälpa mig med nåt både innan och efter flytten, men efter i helgen (när han hade Alva) har han ändrat sig och är riktigt trevlig!
På torsdag tar han Alva när jag börjar jobba kl 06.00 och på fredag ska jag ju ut med jobbet och bowla, så då tar han Alva över natten.
Det är ju så här det ska vara - att man hjälper varandra!

Förut kände jag att det kanske var lite för länge sen jag vägde mig, så jag ställde mig på vågen med stor bävan... Och trots att det inte var många hekto det handlade om, så hade jag inte gått upp i vikt i alla fall efter alla mina snedsteg den här veckan, utan jag hade fortsatt minska - jag vägde 64,7 kg!!!
Shit, jag blev verkligen superlycklig!
Förra gången jag vägde mig var den 29 september och då vägde jag 65,4 kg, så 0,7 kg på 2 veckor är jag trots allt väldigt nöjd med (även om det kunde ha varit betydligt mer!) - nu måste jag bara försöka komma igång med mina promenader igen. Saknar dem massor!

Nej, nu är det nog dags för mig att hoppa in i duschen och ta tag i den här "roliga" dagen.
M jobbar i Falköping idag, så vi åker eventuellt dit när han har lunch och äter tillsammans; berättade jag förresten att jag åt en kebab i bröd i lördags? Har ju inte ätit det på över 15 år, och det var ju så löjligt gott!!!
Tänk vad mycket köttätande jag har att ta igen efter alla dessa förlorade år... :-)

Ps: igår stannade jag som sagt på mina 19 points, och under dagen åt jag 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom och skinka, 1 dl vaniljyoghurt och 1 dl K-special med frysta hallon och blåbär (6p), ris och kasslergryta (7p), 1 äpple, spagetti och quornfärssås (4p)och slutligen 1 liter VV-popcorn (2p) och Cola zero.

1 kommentar:

Helen sa...

men gud så härligt att vara under 65 kg.. du är ju så duktig trots några små felsteg.. men vi är bara människor.. kram