onsdag 7 oktober 2009

Åker till Ikea imorgon!

Imorgon drar jag med mig lillebror till Ikea och köper ett köksbord och lite nya gardiner och mattor. Jag börjar äntligen få lite ordning här i lägenheten och jag gillar verkligen att bo här!
Bredbandet funkar perfekt och förut lyckades jag koppla in digitalboxen också...
Nu sitter jag och kollar på Grey´s anatomy samtidigt som jag sitter framför datorn. Nice!

Alva somnade redan innan klockan åtta, och igår natt sov hon utan blöja och vaknade helt torr... Lilltjejen börjar bli stor!

Igår var jag ju på utbildning i Borås, och det var verkligen jättetrevligt!
Tyvärr lyckades jag inte hålla mig till mina points, men det var ju självvalt -jag åt 2 bitar pistagelängd och en ostkorv i french hotdog-bröd. Och pasta med kyckling och soltorkade tomater.
Tyvärr köpte jag en chokladbit i ett svagt tillstånd också, men den gav jag faktiskt bort till brorsan, som tur var... Jag höll verkligen på att spåra ur fullständigt igår, men lyckades hejda mig innan det var alldeles för sent.

Idag har jag hållt mig till mina points, men jag är så fruktansvärt sugen på skräpmat och godis hela tiden...
Det här har jag ätit idag (16,5p) och gått 6230 steg:

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, skinka och gurka, en kopp kaffe (4p)
Mellanmål: 1 äpple, 1 clementin
Lunch: Kyckling Masala, julmust light (5p)
Mellanmål: 1 nektarin, kaffe
Middag: ris och kasslergryta (5,5p)
Kväll: 5 smörgåsrån med Lätt & lagom, en clementin (2p)

1 kommentar:

Helen sa...

ha så skoj på ikea... imorrn ska jag ta tag i min vikt igen.. insåg när jag såg min överarm i spegeln idag att jag är mäktigt överviktig nu.. huga.. för att inte tala om magregionen..
start i morgon alltså..
go natt.. kram