måndag 19 oktober 2009

Broccoli-monstret...

Har begåvats med en dotter som älskar broccoli, men som dock ser lite halvgalen ut... hi hi...

Idag har jag kört VV hela dagen, och det har faktiskt känts skitbra!
Visserligen var jag döhungrig förut, men det löste jag genom att ta fullkornsspagettin som duoval och åt obegränsat för 4 points (nu låter det ju som att jag vräkte i mig pasta, men jag tog det faktiskt ganska lugnt, men det blev ju lite mer än 1,5 dl...)

Nu ikväll är jag JÄTTETRÖTT och ska snart gå och lägga mig.
Jag har en helt ny Må bra som jag inte har läst än, och förut damp Topphälsa ner i brevlådan, så kvällslektyr har jag ganska gott om.

Imorgon är jag ledig, så då ska vi bara slappa och ta det lugnt.
Visserligen måste jag iväg en sväng till jobbet och ställa iordning för en demo, men det går ganska fort och dessutom tar jag med mig Alva.
Efter det ska jag gå iväg till min gamla adress och hämta min cykel (alltså, adressen innan huset i Broddetorp) och kl 17.00 får vi besök av några vänner och deras 2 barn.
Undrar om jag kanske skulle baka något imorgon?
Eller så blir det färdigköpt... Vi får väl se vilket humör man vaknar på imorgon bitti...

Nu ska jag sällskapa Alva några minuter framför Pingu på dvd:n innan hon går och lägger sig.
Vi hörs vidare imorgon!

Min dag har sett ut så här idag:

Frukost: 1 Solklart med lätt & lagom och skinka, 1 dl mellanmjölk och 1 dl K-special, kaffe (5,5p)
Mellanmål: 1 äpple
Lunch: ris och quorngryta (5,5p)
Mellanmål: ett päron, en clementin
Middag: fullkornsspagetti, två kycklingkorvar och kokt broccoli, päroncider light (8p)
Kväll: en kopp te i höstmörkret

1 kommentar:

Helen sa...

så du har oxå ett broccoli monster.. eller ja iofs.. jag har två.. hehe.. men visst är det härligt när dom gillar grönt.. kram